woensdag 1 februari 2023

Dat kan ik al alleen

Tijdens het afgelopen thema: 'Dat kan ik al alleen!' ontdekten we dat we allemaal al heel wat zelfstandig kunnen. En zeker op het potje gaan! Telkens we op het potje gingen mochten we een sticker kleven. En ook Jules deed heel flink pipi en kaka op het potje! Bravo Jules! 

Het prentenboek 'Mijn potje' van Anita Bijsterbosh was een echte hit in de klas. Ontelbare keren werd er aan mij gevraagd om het verhaaltje te vertellen. Het was dan ook een héél grappig verhaaltje. Nadat we het verhaaltje verschillende keren hadden gehoord speelde de juf een poppenspel over het verhaal. Nadien konden de kindjes zelf met de knuffelberen het verhaal naspelen. 

Ook ontdekten we dat we kunnen bouwen met rollen toiletpapier. We maakten kennis met de begrippen lang en kort. En verstopten heel wat spullen (en kindjes ;-) ) onder het toiletpapier. 

We staken ook de handen uit de mouwen en maakten enkele knutselwerkjes: 
- Na het lezen van het boekje 'mag ik in je luier kijken' kleurden we een tekening en boetseerden we een 'kakaatje' uit klei. 
- We maakten een toiletrolhouder door te schilderen en te vingerstempelen. 

Deze week is even themaloos omdat we vier nieuwe vriendjes verwelkomen. Ons klein groepje breidt langzaamaan uit en dat vinden we super leuk! 

Niet te vergeten: vrijdag 3 februari is er geen school. 





































































Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Genieten van de zon